Hoppsan!!!!

Med fem dagar kvar till flytt tänkte jag att det kanske är dags att ta reda på något om socknen vi ska flytta till!! Döm om min och Blivandes förvåning när vi inser att vi bara kommer att flytta inom socknen. Hela tiden har torper legat i Romfartuna socken fast vi trott att det legat i Haraker.
 
Det verkar vara en ganska aktiv socken och det ska bli spännande att se vad den har att erbjuda oss och vad vi kanske har att erbjuda den.
 
Igår kväll höll jag på att studsa ur skinnet då jag började titta på väderprognoserna inför helgen och klart.se förvarnade om 61 mm regn på lördag...det vill vi verkligen inte ha. Idag har den dock sansat sig och förvarnar om 0 mm....märklig skillnad kan jag tycka!!
 
Idag väntar vi hit goda vänner som tillbringat en del tid här i torpet, vi tyckte att det var på sin plats med en liten avskedsmiddag. Vi ska grilla lax och koka lite färskpotatis och en god sås till. Först måste vi dock städa av lite inne i torpet för det verkar inte som att förmiddagens solsken kommer att hålla sig kvar till eftermiddagen!
 
Bilden är lånad från Romfartuna Hembygdsförening.

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Skall bli spännande att följa er flytt. Kommer ni sälja torpet också?

Svar: Vi hyr ju det här torpet och har gjort i tio år så det känns lite konstigt att lämna det. Vi tar ett litet farväl varje kväll och visst kommer vi att sakna men vi får ju något nytt som i mångt och mycket ersätter detta :)
Ia Gullsjö

2012-07-02 @ 14:39:57
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Mia

Det här med vädret verkar vara svårbedömt i år. Jag brukar lita mest på yr.no, men de är inte helt tillförlitliga de heller...

Svar: Tack och lov har de ändrat sig, nu är det bara några få mm och det får vi väl stå ut med!
Ia Gullsjö

2012-07-03 @ 10:26:24
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Trebarnsmamman

Aha, då förstår jag. Klart det blir tomt och ledsamt...men å andra sidan är ni på väg mot något nytt. Lycka till i morgon!

2012-07-05 @ 18:43:02
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0