Godmorgon!

Blivande tyckte inte att vi skulle sova bort hela dagen så han klev upp halv sju idag....det är semester röt jag!!! Ja, jag fick ligga kvar en timme till sen var det bara att kliva upp och se glad ut, jag fick ju en kopp kaffe i handen!!
 
Vi har träningsvärk lite hit och dit men det är bara att gilla läget och ta nya tag idag. Det blev ju inte så mycket gjort igår då väderguden bestämde sig för att skicka ner runt 60 mm regn. När regnet öser ner likt ett draperi så kan man inte flytta kartonger från ett ställe till ett annat om det är utomhus!!! Vi röjde ju så mycket vi kunde och sen for vi till IKEA.
 
Jag tror att vi löste ett problem, katternas låda står på toaletten och det blir ju alltid kattsand på golvet. Vi köpte badrumsmattor som förhoppningsvis kan fånga upp sanden och sen kan man ta mattorna och skaka av på trappen. Sånt kunde vi ju inte göra i stan på tredje våningen!!!
 
 Bilden är klickbar.
 
I morse fick Kajsa sig en obehaglig överraskning då grannens katt ville komma hit och hälsa välkommen! Jag gissara tt han blev lika överraskad för han kom hit i helt fredligt syfte och mötte detta Kajsamonster. De skötte dock första mötet riktigt bra, Kajsa spände ögonen i honom och han lommade iväg i den långsammast takt jag någonsin sett en katt använda. Hade jag filmat detta så hade det sett ut som en stillbild om jag spelat upp det i slowmotion!!!
 
Även idag skvätter det uppifrån men i uppehållen ska vi fortsätta det som tycks som en oändlig historia...flytta lådor!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Är lite avundsjuk på er och brukar säga till Mumannen att vi borde göra som ni och köpa ett litet hus på landet (fast inte långt från stan).
Jag vill ha hund och katt och en liten trädgård att vara i på sommaren. :)

Svar: Det rekommenderas ;)
Ia Gullsjö

2012-07-09 @ 10:51:56
URL: http://horni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0