Livet på landet.......

Det är väl absolut dags att göra en uppdatering även om jag måste säga att jag inte känner mig på topp!!
 
Helgen har varit helt fantastisk med besök från Malmö. Den kvinnliga delen av duon lärde jag känna 1980 när vi tillsammans gick postkassörsutbildningen i Stockholm och sedan höll vi länge kontakt trots att hon flyttade tillbaka till Skåne och jag flyttade till Västerås. Vi gifte oss nästan samtidigt och våra barn är också ganska jämnåriga och under helgen nu har vi väl konstaterat att vi gjort en del annat på samma sätt utan att veta om det! Under andra halvan av 90-talet så tappade vi kontakten men sen kom Facebook och eftersom jag tagit tillbaka mitt flicknamn efter skilsmässan så var det inte några problem för P att hitta mig. Jag hade gjort några försök men P har ett tämligen vanligt efternamn så det var tyvärr inte lika lätt. Nu har vi då åter hittat varann och nu tappar vi inte bort varann igen. Dessutom valde ju Dotra att flytta just till Malmö så vi lär få åtskilliga möjligheter att ses.
 
På fredagskvällen när de kom firade vi lite med champagne och god mat. Precis när vi satte oss på altanen för att äta så kom regnet och åskan men vi hade tak över huvudet så det var inga problem.
 
På lördagen så kom barnen och två andra goda vänner och vi fick ytterligare en härligt trevlig kväll!!
 
På söndagen satte vi Dotra i Malmöbilen och så fick hon gör sin flyttresa till Malmö i deras bil vilket vi tackar så mycket för. Skönt att ha någon vuxen i närheten gissar jag.
P och jag var bara 18 år när vi kom till Stockholm och ingen av oss hade någon direkt vuxen i vår närhet men vi klarade ju oss så det kommer att gå utmärkt för Dotra!!!
 
Idag är det en bläää-dag. Det blåser så man vill inte vara ute och regnet piskar emellanåt. Vi hämtade tvättmaskinen idag men naturligtvis kunde vi inte installera den så där enkelt och då kan jag inte låta bli att tycka att ibland är man verkligen dumsnål....varför valde vi inte hemkörning med installation???
 
Kajsa har varit i slagsmål så hon har ett rejält sår på svansen så vi får väl se om vi måste ta ett veterinärbesök också den här veckan.....hej och hå...livet på landet är inte alltid en dans!
 
Nå, i morgon är en annan dag och då kommer Moster så då kan det bara bli bra!!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Vissa dagar är såna. Hoppas det ordnar sig med allt och blir en bra dag idag istället.

Svar: Det BLEV en bra dag ;)
Ia

2012-07-24 @ 07:32:55
URL: http://horni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0