Sol idag!

Nu har jag äntligen tagit mig lite tid att ta några foton, de är inte speciellt bra men Ni får hålla till godo så länge!!!
 
 
Det här är vårt vardagsrum och nere till vänster ser Ni en glimt av täljstenskaminen som ska hålla oss varma under vintern! Det kommer nog att gå bra för vi proveldade den häromkvällen när det bara regnade och nog blev det varmt, klart störd nattsömn. Den röda fåtöljen har en kompis som inte syns i bild och som kommer hemifrån mina morföräldrar och de gör sig så bra här i huset så vi ska kolla vad det kan kosta och klä om de i någon mer passande färg. Mattan beställde jag från Jotex innan vi flyttade in och det är en ryamatta men lite annorlunda, vi stortrivs med den.
 
 
Här är den andra delen av vardagsrummet och på väggen hänger min morfars gamla väggklocka, förmodligen inget penningvärde men oj, vilket affektionsvärde den har. När gästerna åkt hem efter nästa helg ska vi dra igång pling-plongen i den för nu kan den inte störa några grannar.
 
 
Här är en vy över trädgården och tittar Ni riktigt noga så ser Ni hur husbonden sitter och njuter i solskenet som råkade titta förbi som hastigast. Rönnen som syns på bilden är ett hett ämne eller hett är det inte men vi har lite svårt att bestämma hur vi ska göra med den.  Jag tycker att den ska bort för den stjäl så himla mycket ljus i trädgården men visst är den vacker. I nederkant syns en liten damm som i sommar tjänat som myggodling men den är nu tömd och ska väl få en ny chans lite senare...om sommaren kommer. Jag har alltid velat ha en damm så det ska bli riktigt trevligt, skulle kunna tänka mig några karpar (de anpassar sig ju till storleken på dammen och kan stå i en hink frostfritt under vintern) men vi får se. I år blir det bara lite fontän om det blir något!!
 
Idag har vi roat oss med att möblera om altanen...igen. Vi får liksom inte till det för våra möbler är lite för otympliga för den här altanen. Inte så att altanen är liten men det är många öppningar att ta hänsyn till...nå, det kanske går att hitta några fina på rean till hösten. Nu får det se ut som det gör i alla fall, vi får se ikväll då goda vänner kommer cyklande över slätten!

Kommentarer
Postat av: Cattis

övervintra i en hink, hua de låter de..vi har ju inga träd på tomten, skulle vilja ha ett så man får lite skugga ibland..vi har ingenstans att ta vägen när solen gassar på, jo under prasollet på altanen då..

Svar: Det är bara att komma hit och hämta ett träd...vi har så det räcker till Er också ;)
Ia Gullsjö

2012-07-13 @ 12:58:45
URL: http://www.yeahdelila.blogg.se
Postat av: Pia

Förstår att ni trivs bra, det såg väldigt mysigt ut. Åh vilken härlig klocka.. Tänk att folk kan ha framme skitfula saker bara för att de är värdefulla. Aldrig att jag skulle ställa fram något jag inte gillade bara för att det kostar skjortan! :( Nä, det ska finnas själ i grejerna!
Kram!

Svar: Håller helt med, ett hem ska leva!!!
Ia Gullsjö

2012-07-13 @ 23:33:23
URL: http://anjocapi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0