Tid är relativt

Tid är något relativt tror jag bestämt. När jag ser att jag skrev mitt förra inlägg den tionde juni och att det faktiskt är en hel vecka sedan så känns en vecka inte så lång. När jag sen tittar framåt i almanackan och ser att det är två veckor kvar tills vi får tillträde till vårt hus då känns det som en evighet!!!

Det preliminära datumet för inflyttningen är den 9 juli men vi hoppas att få flytta in lite tidigare så vi kan utnyttja vår semester maximalt. Dessutom längtar vi ju nåt alldeles kolossalt efter att få flytta.

Andra somrar så har vi ju bott i torpet hela somrarna och det har inte alls känts besvärligt och besvärligt är det väl inte i år heller men oj, vad jag nu längtar efter en varm dusch (visserligen fick jag låna Bästa Vännens i morse TACK!), rinnande vatten i köket och vattentoaletten. Att kunna tvätta när man vill...ja, såna där bekvämligheter som är så självklara..de saknar jag! Andra somrar har vi ju haft lägenheten att åka till för att duscha emellanåt och att tvätta kläderna. Ska väl tillägga att vi naturligtvis duschar och har duschat ute i trädgården men det är inte riktigt samma sak. Dessutom verkar ju inte väderguden vara så samarbetsvillig i år för det är ingen höjdare att klä av sig på kvällen och gå ut i ösregnet för att ta sig en dusch med trädgårdsslangen i den 8-gradiga kvällsluften!!!!

Naturligtvis njuter vi av att vara i torpet, ingen tvekan om det men i tankarna är vi mer i Skogsbrynet. Vi har nog möblerat det flera hundra gånger om och ibland kan jag tänka att det är tur att vi inte ska måla och tapetsera för jisses vad många gånger vi hade bytt tapeter då i tanken!!!!

Nå, sovrummet ska vi förstås göra om, inte för att behovet är extremt utan mer för att vi vill ha det i vår stil...och vad vår stil är får både Ni och vi veta under hösten!!!! Detta var väl en spännande cliffhanger?


Kommentarer
Postat av: TT

Jamen det är ju just det man vill, sätta sin egen prägen även om det inte direkt är renoveringsbehov.

2012-06-19 @ 18:18:09
URL: http://tyratok.blogg.set
Postat av: Karin

Burr för att utomhusduscha den här sommaren!

Förstår att du längtar till bekvämligheterna i skogsbrynet!

2012-06-19 @ 19:20:49
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Trebarnsmamman

Haha, primitivt levende är uppiggande när man har bekvämligheterna inom räckhåll. När man inte har det är det så lagom roligt. Ser ut som att vi kommer flytta veckan före er...så jäkla läskigt. KRAMIS

2012-06-20 @ 09:25:45
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0