Äntligen...

...har ju blivit ett vedertaget uttryck som jag tycker passar utmärkt just nu!

Äntligen vet vi när vi ska flytta...den 6/7 får vi tillträde till huset. Det har varit lite om och men runt allt men nu är det klart!

Det stora problemet är bara att just den helgen är ingen bra flytthelg i vår familj eftersom det då är den stora bilhelgen i Västerås och då är det ingen idé att ens tänka tanken att be dom om hjälp, det finns annat som de upplever som viktigare just under en Power Meet-helg.

Efter att ha ojjat mig lite på Facebook fick jag ett tips om att leja en flyttfirma. Den tanken hade inte slagit mig för jag trodde det var dyrt. Jag gick in på en sida som heter Flyttlistan.se och gjorde en offertförfrågan och i morse fick jag svar från Heby Flytt och städ vilka erbjöd sina tjänster till ett bra pris. Vi har ju allt packat och klart det ska ju bara transporteras från torpet till Skogsbrynet så jag tror inte att det ska ta allt för lång tid, förhoppningsvis slutar notan på runt 3000:- och det kan det vara värt att slippa bubba och bära allt själv.



Åh...så spännande det här är nu!!!!!


Kommentarer
Postat av: ingmarie

Kan tro ni tycker det är härligt med ett eget litet hus och kan göra vad ni själva vill i huset o på tomten...önskar er all lycka med nya huset

2012-06-28 @ 15:51:44
Postat av: Bettan

Sen får vi bestämma när vi ska äta kräftor =)

Svar: Ja...vad sägs som augusti..eller nåt????
Ia Jungenholt

2012-06-30 @ 16:39:57
Postat av: Trebarnsmamman

Ja, du...nu är det nära! Vi kommer också anlita en flyttfirma, men bara till delar av bohaget. Dessutom anlitar vi en städfirma.

2012-07-01 @ 00:37:52
URL: http://Blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Gun

Vad skönt att slippa bära själv, men annars brukar jag tycka det är ganska kul under själva flyttdagen. Städa det gamla är mycket jobbigare tycker jag, så nästa gång vi flyttar ska vi anlita städhjälp. Har flyttstädat helt själv tillräckligt många gånger i mitt liv. :)

2012-07-01 @ 09:51:27
URL: http://horni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0