Septemberhelg

Ytterligare en vecka har lagts till handlingarna och med den en massa händelser av olika rang.

Den största händelsen är väl att Ungsonen och Svärdotra flyttat in i sitt nyköpta hus. Dock kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska gå då sonen är mörkrädd och inte vågar sova ensam, han är dessutom skräckslaget rädd för spindlar....alla som bor i hus vet ju att det är dåliga kombos!!!

I tisdags åt jag lunch med två goda vänner sen länge tillbaka och nog är det härligt ned vänskap som bara lever vidare trots att den inte alltid får det underhåll man skulle önska. Jag tycker att det är märkligt att nu när man bara har sig själv att tänka på så hinner man mindre, när barnen var små då hann man vårda sitt umgänge mycket oftare.....

Igår kväll fick vi oväntat besök vilket är de besök jag nästan uppskattar mest för de ställer inga krav på mig som värd! Vi fick dock en timmes förvarning vilket gjorde att jag hann slänga ihop en halloumigratäng som dock inte blev den mest lyckade men det skyller jag givetvis på gasspisen!!
Med sig hade gästerna en av de mest charmiga hundar jag känner, en åsikt som inte delas med Kajsa och Lisa. Kajsa valde att stanna utomhus och Lisa för upp till sitt penthouse med raketfart. De tittade till oss med jämna mellanrum med både nyfikenhet och skräck i ögonen och när gästerna åkt hem gick de igenom huset mycket noggrant för att se att hunden inte fanns kvar. Under natten har Kajsa väckt mig flera gånger för att tala om hur gosig hon är genom att gnugga nosen mot min nästipp och samt tungpussat min mun!!! Hon slutade när jag högt och tydligt talade om för henne att vi ska INTE skaffa hund!!

Lördagen för övrigt tillbringades på Sala marknad i regnvädret...http://instagr.am/p/QJ4NLHIqrU/


Kommentarer
Postat av: TT

Spindlar jaaa! Hittade t o m en i kylskåpet när jag städade det häromdagen! :o)

2012-10-09 @ 22:12:11
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Mia

Vilken gosig kisse.... inte ska du skaffa hund när du har kissemissen... jag hjälper Kajsa litet i att övertyga matte om att det räcker med katter!

2012-10-20 @ 18:38:45
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0